top of page

שמונה ימים שמונה טיפים

לכבוד שמונת ימי החנוכה הכנתי שמונה טיפים שיעזרו לכם לנהל את העמוד העסקי טוב יותר ומקצועי יותר! אעדכן את הפוסט הזה בכל יום כדי שבסוף כל הטיפים יהיו מרוכזים בעמוד אחד. כזה עושה, עושה חיים קלים...

טיפ 1#: תזמנו את הפוסטים שלכם מראש

פייסבוק מציע לעמודים העסקיים אפשרות לתזמן פוסטים מראש. אתם כותבים את הפוסט עכשיו, קובעים את היום והשעה שבה אתם רוצים שהפוסט יפורסם וזהו. שגר ושכח! ככה שאם אתם יודעים על אירוע אישי/מקצועי/עסקי או קלנדרי שעתיד להתקיים – אתם יכולים להיערך אליו מראש, לכתוב בנחת את הפוסט, לתקן, לשפץ ולשנות ובסוף לתזמן את זמן פרסומו. (לדוגמא, הפוסט הזה – מתוזמן).

אגב, באופן זה יש לכם אפשרות גם לראות איך הפוסט יראה לפני הפרסום שלו. וזה דבר שיכול מאוד לעזור לכם אם הפוסט הוא תמונה/קישור או וידאו. אני בדרך כלל מתזמן פוסטים, בודק אותם ואת הנראות שלהם, ורק אז מפרסם אותם. כשזה נוגע לנראות של העסק שלכם בפייסבוק – אל תוותרו, תשקיעו.

זו הפלטפורמה שלכם לתקשר עם הלקוחות שלכם.

טיפ #2: תייגו אנשים/מקומות ודפים

כשאתם מעלים פוסטים בעמוד העסקי שלכם (וגם בפרופיל האישי) תתייגו אנשים/עמודים ומקומות. אם זה רלוונטי כמובן. למה? כי זה מוסיף לתפוצה הוויראלית של הפוסט שלכם.

הסבר: תחשבו על זה ככה, כל פוסט שאתם מעלים, אחוז מסויים מהאוהדים שלכם יראה אותו גם ללא צורך בקידום ממומן (בערך 8%-12%). מי בדיוק מהאוהדים? סביר להניח שאלו שבדרך כלל מעורבים בדף אבל אל תתפסו אותי על המילה. ולכן, ברגע שאתם מתייגים משתמש מסויים או עמוד עסקי אחר – אתם גורמים לאלוגריתם של פייסבוק להציג את הפוסט שלכם לעוד אחוז מסויים של אוהדים וחברים של אותו העמוד שתייגתם או המקום.

בואו נעשה ניסיון קטן: אם אתם חברים של האנשים המתוייגים תעשו לייק

טיפ #3: תניעו את האוהדים שלכם לפעולה, צרו איתם אינטראקציה – תשאלו שאלה, תבקשו תגובה

יש סכמה מאוד פשוטה בנוגע לשיווק בפייסבוק: *הנעה לפעולה > יוצרת מכירה* תזכרו ותשננו את זה. כשאתם מעלים פוסט, מכל סוג שהוא, תחשבו איך הוא יכול להניע את מי שקרא אותו לבצע פעולה. מה זה פעולה? לייק, תגובה, שאלה, להביע עמדה, לשתף את הפוסט, להעלות תמונה ועוד ועוד – יצירתיות...

למה? כי אחרת מי ש*רק* צפה נשאר פאסיבי ולא עושה כלום. אבל אם הצלחתם לייצר מעורבות (Engagement) בפוסט שלכם, ואנשים זזו והגיבו והביעו את דעתם – יש סיכוי גבוה יותר שהם גם יהיו לקוחות קונים. אקטיביים. אם לא היום, אז מחר ואם לא מחר – אז מחרתיים.

מה דעתם? כמה פעמים אתם הגבתם לפוסטים?

טיפ #4: תעלו צילומי מסך/ביקורות חיוביות של לקוחות

לקוח מרוצה שלח לכם הודעת וואצאפ עם מילה טובה על השירות? כתב ביקורת טובה בפייסבוק? - תעלו את זה.

תעשו צילום מסך, תחתכו את הפרטים האישיים (אפשר גם להשאיר אם הלקוח מאשר) ותעלו את זה לעמוד העיסקי. לא כי אתם עפים על עצמכם – אלא כי זה מקדם אתכם. את העסק. זה בונה את המקצועיות שלכם ואת האמינות שלכם. כמובן לא צריך להגזים ולא צריך להשתגע, אבל פעם בכמה זמן זה טוב. תצרפו כמה מילים על הלקוח ועל השירות שנתתם. ואם אפשרי - תתייגו את הלקוח (זוכרים את הפוסט מאתמול...?)

חשוב מאוד: שימו לב לצניעות וענווה בדרך! אמא שלי אמרה לי, ועדיין אומרת, שכל דבר טוב רק אם הוא במידה הנכונה.

טיפ #5: תעלו קישורים לאתר שלכם ולחומרים שלכם – תניעו את האנשים לרשתות שלכם

האתר שלכם הוא בית ובסיס טוב להציג אתכם, את העסק, את השירותים וכו'. זה ברור וידוע ומי שטרם בנה אתר – זה הזמן. הטיפ של היום ידבר על השילוב בין האתר לבין הפרסום בפייסבוק העיסקי שלכם. מאוד מאוד חשוב לחבר ביניהם.

איך? יוצרים תמונה בגודל של 1200 על 628 פיקסל, כותבים טיזר קטן שימשוך אנשים להקליק על הקישור, מעלים את הקישור ומפרסמים.

למה? כי זה מעלה את האמינות שלכם, את המקצועיות שלכם, ממתג ומקבע אתכם כאוטוריטה בתחום. ככה אתם גם נותנים ערך מוסף מעבר לשירות שלכם. וכל זה ביחד יגרום לאנשים לעקוב אחריכם, להגיב, לשאול... >>> ייצור הנעה לפעולה >>>> מכירה! בינגו!

תוכלו לקשר למאמרים באתר שלכם, לכתבות שפרסמתם או התפרסמו עליכם וגם לבלוג שלכם אם יש (אני ממליץ)

טיפ #6: תשלבו את הפרופיל האישי שלכם עם העמוד העיסקי. קודם כל בואו נעשה סדר: פרופיל אישי זה המקום שבו מציעים לך חברות ומאשרים (או לא). עמוד עיסקי זה המקום שעושים לייק לעסק שלך, למוצר שלך, לשירות שלך. האם יש צורך בשניהם? כן! פרופיל אישי זה לחיים האישים, להעלות תמונות זוגיות, של המשפחה, הילדים וסתם דברים שקשורים לחיים שלך כבן-אדם ולא כעסק. עמוד עיסקי זה המקום להעלות תכנים שקשורים למקצועיות שלך, לשירותים שלך, למבצעים ולקשר שלך עם הלקוחות שלך – כעסק!!! 'אפשר להעלות דברים שקשורים לעסק בפרופיל האישי? הרבה עוקבים אחריי שם...' – התשובה היא כן, אבל במידה. למה? כי בעמוד העיסקי ישנם כלים שיוכלו לעזור לך לנתח ולמקסם את התוצאות, בעוד שבפרופיל האישי אין. ולכן השאיפה צריכה להיות להביא את האנשים/הלקוחות לעמוד העיסקי. (וגם כי זה לא הייעוד שלו ופייסבוק יכולים לחסום לך את החשבון) לסיכום: דברים שקשורים אלייך ברמה האישית ללא קשר לעסק – פרופיל אישי דברים שקשורים לעסק – בעמוד העיסקי דברים שקשורים אלייך הרמה האישית אבל רלוונטים לעסק – להעלות בעמוד העיסקי ולשתף בפרופיל האישי, והפוך. לדוגמא: סיפור מרגש או סיפור הצלחה מול לקוח שהשפיעה עלייך ברמה האישי. שירות טוב שנתת ללקוח וקיבלת פידבק חיובי. "...כיף לי לקום כל בוקר לעוד יום של עבודה בה אני נותן שירות לאנשים שצריכים אותי. זה ממלא אותי בתחושת ערך ושליחות. אני נפגש עם לקוחות כל יום ועוזר להם להגשים חלום עיסקי דרך המדיה..." - זה דוגמא לפוסט שאפשר לכתוב בפרופיל האישי, עם סמיילי ותמונה – ולעשות לו קישור לעמוד העיסקי.

טיפ #7: תגייסו לידים דרך הפייסבוק

ליד זה פרטי קשר של לקוח מתעניין. ואתם יכולים לעשות את זה בצורה קלה נוחה ומהירה באמצעות הפייסבוק ויש מספר דרכים שונות ומגוונות לעשות זאת. הרעיון שעומד בבסיס הוא אותו דבר ולא משתנה: פוסט טוב שגורם לאנשים ללחוץ עליו ולהשאיר פרטים.

אני ממליץ מאוד מאוד לעשות את זה כחלק מאסטרטגיה מסודרת ומובנת. ואפרט כאן על קצה המזלג:

על מנת שאוכל בסופו של תהליך למכור את המוצר והשירות שלי, אנשים צריכים להכיר אותי, להאמין בי ומוצר שלי. אחרת לא יקרה כלום. יש כנראה הרבה כמוני בשוק. ואני צריך לבדל את עצמי ולהגיע עליהם. איך? כמו כל חברה בשוק – גם אני אתן דוגמיות חינם. אני אציע לכל מי שישאיר שם טלפון ומייל מתנה - מדריך להורדה, סרטון הסבר קצר, ספר מקוון או משלוח בדואר, אימון/תספורת מתנה או הנחה משמעותית וכו'... לאחר שהמשתמש השאיר את הפרטים - אוכל להמשיך ולהציע לו מוצרים נוספים בצורה של קהל יעד בפרסומי פייסבוק עתידיים שלי.

היות והוא 'שלי', וצבעתי אותו בקמפיין גיוס לידים, עכשיו אני יכול לטרגט אליו קמפיינים ממומנים אחרים. והוא, שכבר שמע ומכיר אותי, יותר סומך עליי, ויותר מאמין בי ובמוצר שלי, ושאל כמה שאלות וקיבלת תשובות – עכשיו קיים סיכוי גדול יותר שהוא יהיה גם לקוח משלם.

אני יודע שהטיפ הזה הוא קצת שונה מהקודמים, היות ואת הקודמים ניתן לבצע דיי בפשטות ואילו זה טיפ-טיפה (משחק מילים...) מורכב יותר וצריך לדעת מה עושים – ללמוד או להיעזר באיש מקצוע. מוזמנים ליצור קשר אם יש לכם עוד שאלות או אם אתם רוצים עזרה >>>

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי נושאים
No tags yet.
bottom of page