top of page

איך בונים בסיס טוב לשיווק - או אל תעבדו בחפוז

אתמול קיבלתי פנייה בעמוד הפייסבוק העסקי שלי מקבוצה של נגנים שמנעימים את האווירה באירועים. הם מגיעים בהרכב אינטימי מנגנים ועובדים ממש יפה. ככה לפחות זה נשמע.. הם רוצים כמו כולנו להגדיל מכירות, להגיע לתפוצה רחבה של קהלי יעד ולהתפרנס בכבוד. לגיטימי. אני בעד. עד כאן הכל בסדר. הבעיה התחילה, או יותר נכון זיהיתי חוסר הבנה של הלקוח כשנשאלה השאלה הבאה: "כמה זה עולה הדבר הזה שאתה עושה בפיייסבוק?" פה חדשתי! עניתי לה שזה מאוד תלוי בקהל היעד, בתפוצה שהיא רוצה להגיע וכו'. שיש הרבה פרמטרים ושזה לא לא מוצר עם מחיר פיקס שקונים בסופר.

בכל אופן, מפה לשם אני מתחיל להבין שיש כאן עסק עם לקוח שלא בדיוק מבין מה זה הפלטפורה השיווקית שקוראים לה פייסבוק ואני שואל אותה אם יש להם כבר עמוד עסקי, היא עונה לי בטח. אני נכנס ורואה שמדובר בפרופיל אישי. לא עסקי - אישי. אמרתי לה "שמעי שמעי, אתם ממש לא בכיוון..." היא אמרה שככה אמרו לה חברות לעשות וזה מה שהם מכירים, וכל מיני דברים כאלה. כאן השיחה הסתיימה. עד כאן סיפור 1#

סיפור 2#: לקוח אחר התקשר וביקש קמפיין מכירה באופן דחוף. רוצה שיהיה באוויר כבר בתחילת שבוע הבא. 'אין בעיה' אמרתי לו, "אני כבר מתחיל לעבוד ומפנה זמן". אז התברר שאין בכלל עמוד פייסבוק, ואין אתר שעליו ישב הדף נחיתה, והלוגו של הלקוח הוא בכלל לוגו של פרוייקט קודם שרק הורידו את שם הפרוייקט. מצאנו פתרונות מהירים וזמניים לכל הבעיות, והקמפיין אכן "ייצא לדרך ביום ראשון - אבל כל התפיסה השיווקית רעועה מהיסוד ותפגע פגישה של ממש בקמפיין" אמרתי ללקוח.

את סיפור 3# ו4# אני רוצה למנוע. אני רוצה שבעלי עסקים יבנו שפייסבוק היא פלטפורמה מדהימה לשיווק העסק ולהצלחות מכירתיות בקנה מידה עצום. אם רק עובדים נכון. זה הכלל הראשון. הא-ב של ג-ד - לעבוד נכון. לבנות בסיס טוב. אתר, עמוד נחיתה, לוגו, מיתוג, מה ההבדל בין עמוד עסקי לפרופיל אישי - מה אפשר ומה אי אפשר לעשות בכל עמוד... יש הרבה סדנאות וקורסים שמלמדים את הדברים הלאה - תלמדו. תשתלמו. זה לא שונה מכל השתלמות שקשורה ישירות לעסק שלכם.

אם אתם עצמאיים או מנהלים עסק - חובה עליכם להשתלם גם בכלים השיווקים הרלוונטיים! ואם אין לכם זמן, או רצון, או ידע, או אם אתם טכנופוביים מלידה - תנו לאנשי מקצוע לעזור לכם. אבל בבקשה לא בחפוז. צריך להבין שאסטרטגיית שיווק וקמפיין נכון, פייסבוק או גוגל או אפילו בפרינט ושלטי חוצות - נבנה לאט. ביסודיות. עם בסיס נכון ולא בחיפזון.

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי נושאים
No tags yet.
bottom of page