top of page

טיפ קטן ופשוט כדי לא לפספס משימות

סופ"ש כבר כאן, יום חמישי בערב ואני סוגר שבוע מעולה. למה אני אומר שהוא מעולה? כי קודם כל ככה אני מרגיש, תחושה טובה. אני מבסוט על עצמי מהשבוע - ברמה האישית, המשפחתית ומבחינת העבודה כמובן. היו לי המון משימות השבוע ואת כולן סיימתי עד עכשיו - את כולן! (חוץ מלשלם דו"ח חניה...) ואני גאה בעצמי שסיימתי אותם. כי הן היו הרבה, וקטנות, ומעצבנות. כאלה שבא לך להעביר למישהו אחר שיעשה בשבילך... אבל הם מאחורי.

הבעיה עם גיוס לקוחות חדשים היא שאני צריך אשכרה להתחיל לעבוד. בפגישה אני מוכר ללקוח הרים וגבהות, מפזר הבטחות, מציע הצעות ורעיונות, מפליג ביצירתיות ומצייר תמונה קסומה ומושלמת, ועכשיו אני צריך לממש את הכל. וזה אפשרי, שלא תתעו, אני לא מוכר חלומות באספמיה (!) אלא שכדי להשיג את הדברים שאני מבטיח - אני חייב לעבוד. וקשה. ואני אוהב את זה. וזה הכיף שבעבודה שלי - להגשים את הרעיון שציירתי ללקוח ואז לקבל וואצאפ שכתוב בו: "אוקי ד"ר שמח שיש מישהו שמבין בעיניינים האלו" הוא ממשיך לעבוד, מטפל בלקוחות שלו ויודע שאני מטפל בו. דואג לו.

אני מסתכל עכשיו על היומן שלי, כן, אני אוהב להשתמש ביומן עם דפים אמיתיים, והשבוע שעבר מלא עד אפס מקום במשימות, מטרות, הערות, תיאומי פגישות, יעדים - והכל מחוק. הכל טופל. ולמה? כי אני רושם. רושם כדי לא לשכוח, רושם כי יש לי מחוייבות ללקוחות שלי, רושם כי יש לי, כמו שיש לכולם, יכולת מוגבלת לזכור דברים ובטח ליישם אותם. אז אני רושם. כל יום מתחיל כבר ערב קודם, ברשימה שבראשה כתוב TO DO ומתחת משימות: להוציא סיכום פגישה עם ניר, להעלות פוסט לרוצי, להתאים את אתר של זה למובייל, לשלוח הצעת מחיר, לבדוק עלות קידום, להעלות בלוג על מעורבות וכו... ובערב בודק שהכל בוצע. כל יום. כל יום. אחר - משימות נעלמות.

אז תעשו את זה גם. תעבדו עם רשימות. קחו מחברת קשיחה עם עט ותכתבו. ביד. כן כן, כמו פעם. פשוט לכתוב ולמחוק אחרי ביצוע. וקחו אוויר. חשוב לקחת אוויר כי לפעמים הולכים לאיבוד מרוב משימות, ועומס, ונכנסים להתקף חרדה, ופאניקה ובהלה. אז אין צורך. תעצרו, קחו אוויר ותבצעו משימה משימה, אחת אחת. תתחילו מהקלה, סיימו אותה ותמחקו מהרשימה, תעברו כך הלאה והלאה. ואז, באורח פלא - תגלו שהמשימות מתבצעות כולן! ותגיעו לסופ"ש ותהיו מבסוטים מעצמכם. כמו שאני מבסוט עכשיו. ולמה לא להיות ככה?!

אז מה למדנו היום? רשימות. תעבדו עם רשימת משימות יומית ותבצעו אותן אחת אחת, לא להיבהל מהכמות של כולן ביחד, אלא לבודד ולפרק. אחת אחת. זו הנוסחה. זו הדרך. אני בכל אופן לא מכיר דרך אחרת.

סופ"ש שקט, רגוע וחם.

שבת שלום

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי נושאים
No tags yet.
bottom of page