top of page

תוכן זה לא רק מילים ופוסטים

אז מה זה תוכן? ובשביל מה אני צריך לכתוב תכנים? איך 'תוכן' יעזור לי למכור? שאלה מעולה, תנו לי כמה מילים לנסות לענות לכם. פעם גידלו ירקות בגינה, הלכו לשוק ומכרו. זהו. סֶה-טוּ! לא שיווקו, לא כתבו תכנים, לא שילמו לפייסבוק. מה השתנה? העולם. ואנחנו. או רק העולם, אולי בעצם אנחנו שינינו אותו, מה זה משנה?! עובדה, היום לא הולכים לשוק כדי למכור את 'הירקות'. היום כל מי שיש לו ירקות מוכר אותם בפייסבוק. למה? כי זה עובד. למעלה מ-4 מיליון משתמשים רשומים רק בישראל. רובנו מבלים בפייסבוק זמן רב יותר משאנחנו מודים ומודעים. כולם פה, קונים, מוכרים, עושים לייקים, מעלים תמונות, מתרגשים מהנכדים ומקנאים בחברים שמטיילים בעולם או סתם מדגמנים אהבה פוטוגנית.

פייסבוק הוא המקום למכור את המוצרים שלנו. וכאן עושים את זה בעזרת יצירת תכנים. תוכן זה תמונה, תוכן זה מלל, תוכן זה וידאו, תוכן זה קישור למאמר יפה שראיתי בסלונה או בynet, תוכן זה שאלה שאני שואל את הלקוחות שלי, תוכן זה וידאו לייב - תוכן זה בעצם כל מה שיעביר ללקוח שלי את המסר. בעזרת התוכן אני יוצר אוהדים, עוקבים, לקוחות. בעזרת תוכן אני מייצר מעורבות, אני מייצר עניין ושיח, אני מייצר תנועה - אני מניע אנשים לפעולה. לאיזה פעולה? לקנות. את מה? את הירקות שלי!!! עניתי לכם?

ועכשיו ברצינות: כאשר אני נותן לקהל העוקבים/אוהדים שלי תוכן איכותי ובעל ערך אני בעצם שומר עליהם. אני נותן להם סיבות מספיק טובות להמשיך ולהקשיב לי, לקרוא, לראות ולשמוע אותי. ואם אני אצליח לייצר מעורבות באמצעות התכנים הלאה - אז, ורק אז, אוכל גם למכור להם. כי המעורבות היא תנועה, ואני יכול לכוון את התנועה הזו למכירה. (בימים הקרובים אכתוב מעורבות)


נר שביעי של חנוכה תשע"ה 2014

אם אתם כבר מפרסמים בפייסבוק אז אתם כנראה מכירים את התסכול ואת כאב הראש בלנסות ולהמציא תכנים. עוד מילים, עוד טריקים וניסוחים שיווקיים. כמה אפשר?! אז אפשר, והרבה, מסתבר. אבל אפשר גם אחרת. אפשר לייצר תוכן ותנועה מסוג אחר שיש לו גם עוד הרבה יתרונות. ואני רוצה לתת לכם רעיון אחד קטן, שמתאים לתקופה הזו של השנה: חנוכה. (בערך עוד חודש) -

תארגנו הדלקת נר חנוכה בעסק שלכם. הזמינו את הלקוחות המועדפים (אם יש לכם רשימה ארוכה) או את כולם אם זה אפשרי, או תארגנו הרשמה מוקדמת. תקנו קצת סופגניות, שתייה, עוגות ועוגיות, כמה בקבוקי יין ותרימו ערב ייחודי למועדון הלקוחות שלכם. סתם ערב של כיף, באווירה טובה, בלי כבדות ובלי מכירות ושיווקים. נטו FAN FAN FAN. תעלו לפייס (אחרי או ב LIVE), תתייגו את האנשים, תייצרו שיח סביב מה שהיה בערב - והנה לכם תוכן, מהנה, מגבש וכזה שהלקוחות יזכרו לעוד הרבה זמן.

נכון, זה לא מתאים לכולם, ולא יסתדר ויש ילדים, ומסיבות ופסטיגלים, ובכלל אנחנו ברודוס.... הרבה סיבות למה לא, אבל מה עם לנסות? לפרוץ את הבנאליות? לחשוב פחות הארד סייל ויותר מחוץ לקופסא???

ישבתי היום עם לקוח חדש בעל סטודיו לאימון הגוף בשיטת ג'רוטוניק וחשבנו איך לייצר התרחשות ותוכן סביב המקום. ועלה לי הרעיון של הדלקת נר חנוכה. 'זה לא חייב להיות דתי אלא מסורת יהודית-ישראלית יפה' אמרתי לו. והוא קנה. אז עכשיו מתחילים לעבוד... בהצלחה.

ספרו לי על תכנים מיוחדים שיצרתם בעמוד הפייסבוק שלכם.

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי נושאים
No tags yet.
bottom of page